
”Det går stærkt derovre i øjeblikket”, lød bemærkningen fra en af de kilder, MediaWatch talte med, efter det i går kom frem, at direktionen fra udgangen af oktober halveres.
Bemærkningen indrammer billedet af det marchtempo, belgiske De Persgroep har ageret i, siden de officielt overtog Berlingske Media i februar. På samme tid blev sonderingerne vedrørende salget af Midtjyske Medier til Jysk Fynske Medier indledt. Ifølge MediaWatch oplysninger forhandlede De Persgroep ekslusivt med Jysk Fynske Medier i processen, der løb i foråret, og belgierne valgte et hurtigt frasalg, selvom prisen på de jyske lokalaviser blev presset markant ned i forhold til det belgiske udspil. De Persgroep tog sig ikke tiden til at sondere terrænet for andre købere.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app