MediaWatch

Kommercielle tv-kanaler er ikke interesseret i at lave X Factor

Hverken MTG eller Discovery Networks vil overtage underholdningsprogrammet "X Factor" fra DR.

Sanne Christophersen/DR
Foto: Sanne Christophersen/DR

Flere politikere har givet udtryk for, at underholdningsprogrammer som"'X Factor" og "Den store bagedyst" ikke hører hjemme på en public service-kanal som DR 1, men hverken MTG eller Discovery Networks er umiddelbart interesseret i at overtage formaterne fra DR, hvis de fik tilbuddet, skriver Berlingske.

For dyrt at producere eller for slidt i kanten. Sådan lyder dommen over DR’s seerhit X Factor fra de kommercielle tv-kanaler.

”Vi ville nok fravælge et program som X Factor, og det handler om økonomi. Vi har simpelthen ikke råd til at løfte sådan et TV-projekt,” siger vicedirektør hos MTG TV, Kenneth Kristensen, til Berlingske.

Hos Discovery Networks er det ikke produktionsomkostningerne, som afskrækker kanalen fra at kaste sig over produktionen af ’X Factor’. Det skyldes snarere, at programformattet efterhånden er ved at være slidt efter adskillelige år på skærmen, lyder det fra Discovery Networks programdirektør Maiken Wexø.

Hun mener, at DR i højere grad burde fokusere på eksperimentere med nye tv-formater og udvikling af talenter frem for at producere danske udgaver af udenlandske programmer.

Forsiden lige nu

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere