MediaWatch

TDC-datter lægger navn til fodbolddivision

Online-sportskanalen Kanalsport lægger de næste år navn til 2. division. Det betyder en øget dækning af divisionen.

For første gang nogensinde får landets trejdebedste fodboldrække en navnesponsor.

Kanalsport, hvis ejer er et datterselskab til TDC, og Divisionsforeningen har indgået en 2-årig aftale, der omdøber 2. division til Kanalsport Divisionen, og som betyder flere livetransmitterede kampe.

Det meddeler Divisionsforeningen i en pressemeddelelse.

"Kanalsport har været en central partner for os i flere år. De har gjort et enormt stykke arbejde for klubberne i 2. division med at formidle kampe ud til fansene. Vi er meget glade for at bygge videre på samarbejdet - oven i købet på et tidspunkt, hvor turneringen bliver mere spændende end nogensinde før," udtaler Claus Thomsen, direktør i Divisionsforeningen.

Skruer op for dækning

Hos Kanalsport ser man sponsoratet som et "naturligt skridt".

"Via vore medie-platforme LigaBold.dk og KanalSport.dk er vi allerede dem, der dækker den tredjebedste række bedst – ligesom vores betting selskab Bet25.dk har flest odds og live-odds fra KanalSport Divisionen," udtaler Holger Kristiansen, direktør i KanalSport.

Ifølge direktøren skruer Kanalsport nu yderligere op for dækningen af landets tredjebedste fodboldrække. Det kommer til at foregår på nettet, idet Kanalsport efter knapt tre år i distribution hos bl.a. hos TDC's Yousee er stoppet som flow-tv sportskanal.

Kanalsport er ejet af selskabet Ecosys, som TDC ejer 51 pct. af. Foruden Kanalsport, som er en gratis sportskanal på nettet, ejer selskabet bettingselskabet Bet25. I 2014 kom Ecosys ud med et underskud på 23,2 mio. kr. Årsagen var især bettingselskabet Bet25, som tabte over 10 mio. kr.

Ud over det nye sponsorat af 2. division er moderselskabet Ecosys også sponsor for 1. division, der har navnet Bet 25 ligaen. Desuden er Bet25 sponsor for klubben Brøndby IF.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs