TV Festival lægger scene til idé-test med TV3
Copenhagen TV Festival og TV3 lancerer i fællesskab en idékonkurrence i forbindelse, skriver festivalen.
Konkurrencen er en udløber af TV3's udviklingsoffensiv Like TV, der blev rullet ud sidste år, og som skal bringe nyt og originalt tv på TV3-skærmen i den skærpede konkurrence mellem tv-stationerne om nye, egenproducerede tv-formater.
I weekenden blev seks nye programmer testet i primetime på TV3, og nu inviterer Like TV og Copenhagen TV Festival branchen til at indsende tv-ideer, der så bliver vurderet.
De bedste programidéer får billet til at pitche konceptet til TV3's udviklingschef Karsten Bartholin foran et live publikum på Copenhagen TV Festival i august i bedste X Factor-stil.
TV3 tager reality-hybrid op i programtest for åben skærm
"Det er også første gang, en tv-station tilbyder sendetid til en pitchkonkurrence på Cph TV Festival. TV3 og festivalens mål er naturligvis, at der kommer masser af originale idéer især fra vækstlaget i tv-branchen," skriver TV Festival.
Det bedste bud vinder 500.000 kr. af TV3 til at producere en pilot til TV3-skærmen. Og derudover får vinderen 25.000 kr. Piloten vil blive vist på TV3 i efteråret 2015 eller foråret 2016.
Relaterede artikler:
TV3's test-tv sender to ud af seks programmer videre
For abonnenter