TV Festival lægger scene til idé-test med TV3

TV3's test af nye programkoncepter for åben skærm bliver en del af årets TV Festival, der inviterer til pitchkonkurrence.
Programmet "Mit plastikmareridt" om fejlslagne skønhedsoperationer er et af de fire nye programmer, der har fundet vej til TV3 via Like TV.
Programmet "Mit plastikmareridt" om fejlslagne skønhedsoperationer er et af de fire nye programmer, der har fundet vej til TV3 via Like TV.

Copenhagen TV Festival og TV3 lancerer i fællesskab en idékonkurrence i forbindelse, skriver festivalen.

Konkurrencen er en udløber af TV3's udviklingsoffensiv Like TV, der blev rullet ud sidste år, og som skal bringe nyt og originalt tv på TV3-skærmen i den skærpede konkurrence mellem tv-stationerne om nye, egenproducerede tv-formater.

I weekenden blev seks nye programmer testet i primetime på TV3, og nu inviterer Like TV og Copenhagen TV Festival branchen til at indsende tv-ideer, der så bliver vurderet.

De bedste programidéer får billet til at pitche konceptet til TV3's udviklingschef Karsten Bartholin foran et live publikum på Copenhagen TV Festival i august i bedste X Factor-stil.

 TV3 tager reality-hybrid op i programtest for åben skærm

"Det er også første gang, en tv-station tilbyder sendetid til en pitchkonkurrence på Cph TV Festival. TV3 og festivalens mål er naturligvis, at der kommer masser af originale idéer især fra vækstlaget i tv-branchen," skriver TV Festival.

Det bedste bud vinder 500.000 kr. af TV3 til at producere en pilot til TV3-skærmen. Og derudover får vinderen 25.000 kr. Piloten vil blive vist på TV3 i efteråret 2015 eller foråret 2016.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også