MediaWatch

TV 2 må spare på programmer for at få råd til EM og OL

TV 2 har købt dele af rettighederne til EM i fodbold 2016, men de samlede udgifter til stigende sportsrettigheder betyder, at TV 2 overvejer at neddrosle andre programambitioner.

De voldsomt stigende priser for sportsrettigheder bekymrer mange broadcastere, og presset blev ikke mindre af, at Premiere League-rettighederne i Storbritannien for nylig blev solgt for rekordhøje 51 mia. kr.

Hos TV 2 erkender man nu, at de kommende investeringer i EM i fodbold i 2016, OL samme år og flere håndboldturninger betyder, at TV 2 må prioritere i programbudgettet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs