SE samler Stofa og SE Telecom i ét forenet forretningsområde under Stofa-navnet, oplyser selskabet i en meddelelse.
Den nye topchef for Stofa bliver Ole Fruekilde Madsen, der i godt tre år har stået i spidsen for SE´s Energi & Klima division. Han erstatter Klaus Høeg-Hagensen, der stoppede i maj og netop er udnævnt til adm. direktør for Egmont Publishing i Danmark.
Ændringen er næste skridt i at samle koncernens aktiviteter på privat-, erhvervs- og foreningsmarkedet og integrationen af Stofa, som SE opkøbte for snart halvandet år siden, og som nu også bliver division for teleforretningen.
”Ved nu at forene vores teleforretning under Stofa-brandet, og med Ole Fruekilde i spidsen for Stofa, får vi skabt en mere slagkraftig organisation, der har endnu flere strenge at spille på. Vi skal fortsætte med at være udfordreren på markederne for tv og bredbånd – og det skal vi gøre ved at tale til de kunder, der i dag føler sig overset,” siger adm. direktør Niels Duedahl, SE, i en pressemeddelelse.
Skuffende først halvår
Den nye direktør kommer til efter et første halvår, der lander i et minus på 102 mio. kr. før skat for SE - 20 mio. kr. mere end budgetteret og et markant fald i forhold til samme periode sidste år, hvor SE kom ud med et minus på 43 mio. kr.
Omsætningen når 2,3 mia. kr. end vækst på 12 pct. i forhold til sidste år, men 10 pct. under det forventede. Ekstra udgifter i forbindelse med implementeringen af nye Stofa it-systemer samt et mindre energi-forbrug på godt 4 pct. blandt SE’s andelshavere, hører til baggrunden og giver et driftsresultat (EBITDA) i årets første seks måneder, der er 40 mio. kr. mindre end ventet, skriver koncernen.