MediaWatch

Ombudsmand sår tvivl om DR-forklaring

DR Nyheders ledelse gik let hen over den fejl, der skete sidste år, da DR Nyheder først gav DR2-vært Adam Holm mundkurv på, men siden tog den af igen, viser ombudsmandens redegørelse.

Ombudsmanden sætter spørgsmålstegn ved DR's forklaring på u-vendingen, ledelsen i DR Nyheder sidste år lavede i sagen om DR2-værten Adam Holms religionskritiske kronik.

I sin redegørelse om sagen, der kom i går, kritiserer ombudsmanden i skarpe vendinger DR for at have censureret Adam Holm. Det skyldes blandt andet, at DR-ledelsen i første omgang fortalte DR2-værten, at hans offentlige udtalelser fremover skulle forhåndgodkendes i DR. Brød Adam Holm den aftale, kunne det resultere i en fyring, varslede ledelsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs