DR Salg: Godt Cannes-potentiale i 'Heartless'

SBS Discoverys nye dramaserie 'Heartless' har inden premiere stor international interesse, lyder meldingen fra DR Salg, der står for salget af serien - de kommende dage under Miptv i Cannes.

Kanal 5's nye danske dramaserie 'Heartless' har premiere den 28. april, så de danske seere har endnu ikke bedømt resultatet.

Men serien synes på rette kommercielle spor. Den er allerede solgt til mere end 40 lande, skriver SBS Discovery i en pressemeddelelse.

Salgsopgaven er lagt i hænderne på DR Salg, der står for internationalt salg af samtlige DR’s egenproduktioner, men også tager eksterne opgaver ind. Det er således også DR Salg, der sælger Heartless i Cannes.

"Der har været en stor interesse fra internationale kunder, både tv-stationer og distributører. Vi har solgt til territorier, der dækker 41 lande ud over Skandinavien, og har en liste på mere end 65 kunder, som ønsker at se serien. Det er derfor med stor spænding, at vi nu rejser til messen Miptv i Cannes for at præsentere det færdige resultat," siger souschef Helene Aurø, DR Salg.

Interessen skyldes også det ambitionsniveau, der er lagt for serien, mener producent Ronnie Fridthjof, som har produceret Heartless for Kanal 5:

"Ambitionen med Heartless har hele tiden været at lave drama på højt niveau. Salget til udlandet tyder på, at vi er lykkedes med projektet, og det gør mig enormt stolt på hele holdets og skuespillernes vegne," siger han.

Heartless er støttet af Publice Service Puljen med 8,5 mio. kr. i 2013.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også