MediaWatch

Tv-kanaler: Ok at Ritzau får mere magt

Ritzau får større markedsandel og dermed også ansvar for at holde kvalitetsniveauet i tv-oversigter, siger SBS Discovey, men tv-selskaberne er generelt helt trygge ved, at Ritzau bliver en større magtfaktor i spillet om plads i tv-guides.

Ritzau bliver den centrale magtfaktor i tv-selskabernes indsats for at få placeret deres tv-menu og brands i diverse tv-guides.

Forleden kom det frem, at Aller Media nedlægger koncernens centrale redaktionelle tv-enhed, ATV, og outsourcer produktionen af tv-oversigter til Ritzau fra 1.maj. Dermed er der en spiller mindre på det marked, hvor tv-selskaber og tv-guides i årevis har levet i tæt symbiose. Tv-kanalerne vil gerne i aviser og blade, og tv-guides vil gerne have det gratis stof, fordi læserne søger det.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs