MediaWatch

2013: TV3-gruppen holder nyt 'SBS Discovery' på afstand

Kommerciel tv-status. TV3 kommer bedst ud af første kommercielle  opgør med et fusioneret SBS Discovery, mens markedslederen, TV 2, formår at holde sin position godt hjulpet af nicherne.

Den førende aktør i den kommercielle sektor af tv-markedet er de fem TV 2-kanaler, der i alt kan bidrage med en seerandel på 51.5 pct. i 2013. Det er beskedne 0,2 point lavere i forhold til 2012.

Status quo synes billigt sluppet i et marked med konkurrenter i bevægelse, men det dækker også over, at tv-markedets lokomotiv, TV 2-hovedkanalen, lander på 35,3 pct. og dermed har tabt 1,3 sharepoint siden 2012.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs