MTG klar med ny livsstilskanal i Norge

MTG Norge forsøger at befæste positionen med en ny livsstilskanal TV6, der især retter sig mod voksne kvinder.
Kommunikationchef Jan Schjerven
Kommunikationchef Jan Schjerven

TV3 og Viasat 4  i Norge har længe kæmpet med konkurrenterne  TV 2 og TVNorge om seere og markedsandele.

Konkurrenterne har lanceret et helt arsenal af nichekanaler i de seneste år, og behovet for en tredje MTG-kanal var efterhånden blevet akut.

I dag kan MTG så præsentere en ny kvindekanal 'TV6' som skal komplementere hovedkanalen TV3 og mandekanalen Viasat 4.

Målgruppens kvinder skal hovedsagelig være de 35 og 49 årige, som er toppen af den kommercielt attraktive del af befolkningen.

Den nye kanalen lanceres 21. november og vil nå ud til 65 pct. af husstandene.

"Det er den kommercielt set mest efterspurgte målgruppe, som også ser mest tv. Livsstilskanalen TV6 er derfor udviklet til dette segmentet for at passe perfekt ind i vores portefølje," siger kommunikationchef Jan Schjerven, TV3. til kampagne.

TV6 møder konkurrence fra TV 2-kanalen Bliss og fra SBS Discovery's 'Fem' og 'TLC'.

TV6 er ikke en kopi af  nogen anden kanal i MTG-systemet og afskiller sig helt fra svenske TV6, hedder det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også