Hele TV 2-familien får design-overhaling

TV 2-koncernen søger med et nyt design, der først udmønter sig på hovedkanalen, at samle og harmonisere hele TV 2-familiens visuelle udtryk.

Lørdag aften efter afslutningen af TV 2s  fødselsdagsshow skiftede hovedkanalen til et nyt on-air design.

Designet er det første synlige resultat af en ny brandstrategi, der bl.a. indebærer en ny brandarkitektur og -identitet på tværs af hele organisationen, oplyser TV 2.

TV 2 får en ny koncern-font, der bliver udrullet både på skærmen, først på hovedkanalen, og senere i videst mulige omfang på tv2.dk, på apps og evt. også på nogle af nichekanalerne.

"Den nye brandstrategi udspringer af TV 2s reviderede programstrategi, og den er et resultat af et omfattende arbejde med både at forny vores brand og sikre, at vi hele tiden er det samme sted som seerne. En af de måder, vi gør det på, er ved at bruge seernes egne billeder rundt omkring på kanalen, til en start især i vores reklame-introer, men på sigt også mange andre steder," siger TV 2s marketingchef, Morten Kjær Petersen i en pressemeddelelse.

Seernes egne klip

Med det nye design vil koncernen forsøge at samle TV 2-familiens visuelle udtryk. TV 2 holder fast i sit kendte logo, der oprindeligt blev tegnet af Finn Hjernøe.  Målet har været en identitet, der på alle platforme og til mange forskellige formål kan samle og ensrette det visuelle udtryk.

TV 2 vil også gøre brug af såkaldte storylogos - logoer der fortæller sine egne små historier og viser dét, som TV 2 kan tilbyde.Storylogos kan optræde på mange forskellige applikationer og medieplatforme.

Udover trailerspots i alle afskygninger er er reklameintro og -outroer en væsentlig del af hovedkanalens design. De vil nu benytte danskernes egne klip.

TV 2 kobler med den nye identitet også koncernkommunikationen og alle kanaler tættere sammen, så den overordnede linje fremstår mere homogen, end det er tilfældet i dag.

Nichekanalerne beholder deres nuværende navne Zulu, Charlie, News, Fri og Film og i første omgang deres dertilhørende design.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også