Strix vil sælge kommunikation

Produktionsselskabet bag bl.a. Robinson Ekspeditionen etablerer afdeling for visuel kommunikation og hyrer kommerciel direktør.

Produktionsselskabet Strix opruster kommercielt og bevæger sig ind på et nyt forretningsområde: visuel kommunikation for virksomheder.
I den forbindelse har Strix per 1. maj ansat Tina Hueg i den nyoprettede stilling som kommerciel direktør. Hendes opgave bliver at producere historier for virksomheder og brands, der vil kommunikere sine fortællinger og budskaber gennem levende billeder.

”Strix lever for at fortælle historier og vi ønsker at imødekomme den stigende efterspørgsel, og give virksomhederne mulighed for at komme til os, når de ønsker at gøre brug af levende billeder. Vores kontor i Sverige producerer allerede indhold til f.eks. Handelsbanken og Bauhaus,” siger adm. direktør for Strix, Fredrik Hillerbrand i en pressemeddelelse.

Tina Hueg, 38,  har tidligere arbejdet for bl.a. DR, TV3 og TV 2. Tina kommer senest fra virksomheden Karmameju, hvor hun de seneste tre år har været administrerende direktør.

”Allerede da jeg var på TV 2, oplevede jeg en tiltagende interesse fra flere virksomheder om, at finde andre kommunikationsveje end den traditionelle reklame," sige Tina Hueg i pressemeddelelsen,"Der er så mange muligheder for at kommunikere virksomhedens værdier og det må ikke blive tilfældigt. Det er det, vi skal hjælpe virksomhederne med.”

Strix er ejet af Modern Times Group. 2012-regnskabet er endnu ikke offentliggjort, men i 2011 havde Strix en omsætning på 46,8 mio. kr. og et overskud på 1,4 mio. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også