Mange flere, men billigere, tv-reklamer
Det slunkne annoncemarked har ikke ført til krympende reklameblokke på tv. Tværtimod. Mængden af tv-reklamer vokser hurtigt, men det bliver sværere for de kommercielle tv-kanaler at tjene penge på dem.
Mens mængden af tv-reklamer steg 11 pct. sidste år, faldt den samlede tv-annonceomsætning 6,6 pct. Det viser tal fra Danmarks Statistik og Dansk Oplagskontrol.
I 2012 blev der vist over 3,0 mio. tv-spots på de kommercielle tv-kanaler. Det er 11 pct. mere end i 2011, hvor der blev vist 2,7 mio. spots. Til sammenligning blev der i 2010 vist lige over 2,0 mio. Målt i tid steg omfanget af tv-reklamer med 2.140 timer sidste år. Det svarer til 89 dages uafbrudt reklamepause.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
2012 gav største annoncefald i tre år
For abonnenter