Mange flere, men billigere, tv-reklamer

De kommercielle tv-stationerne viste langt flere reklamer i 2012 end året før, men omsætningen falder.

Det slunkne annoncemarked har ikke ført til krympende reklameblokke på tv. Tværtimod. Mængden af tv-reklamer vokser hurtigt, men det bliver sværere for de kommercielle tv-kanaler at tjene penge på dem.

Mens mængden af tv-reklamer steg 11 pct. sidste år, faldt den samlede tv-annonceomsætning 6,6 pct. Det viser tal fra Danmarks Statistik og Dansk Oplagskontrol.
 
I 2012 blev der vist over 3,0 mio. tv-spots på de kommercielle tv-kanaler. Det er 11 pct. mere end i 2011, hvor der blev vist 2,7 mio. spots. Til sammenligning blev der i 2010 vist lige over 2,0 mio. Målt i tid steg omfanget af tv-reklamer med 2.140 timer sidste år. Det svarer til 89 dages uafbrudt reklamepause.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også