Rønn: Vi er ikke dagbladenes fjende

Den digitale udfordring, dagbladene står over for, rammer også DR om ”et splitsekund”, siger generaldirektør Maria Rørbye Rønn. Hun opfordrer til fælles publicistisk fodslag frem for krig.

DR truer dagbladenes digitale forretningsgrundlag og bør derfor begrænses. Så hårdt trak Danske Medier for nylig linjerne op i et oplæg til de medieforhandlinger, der skal i gang næste år. Dagbladenes forretningsmodel er på vej over på nettet, og DR's gratis netnyheder og brede medieudbud er et benspænd for, at det kan lykkes, lyder Danske Mediers argumenter.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også