DR3: Der vil være overlap til de kommercielle

40 pct. af DR3-fladen er egenproduktioner, men der vil være programmer, som både DR3 og kommercielle kanaler finder interessante, siger kanalredaktør, Irene Strøyer.
Foto: Mads Nielsen, DR
Foto: Mads Nielsen, DR

DR3 er sat i verden for at skabe et DR-tilbud til de 15- til  39-årige. Og kanalen vil derfor naturligt have nogle program-overlap med de kommercielle kanaler, der søger at fange den samme målgruppe. Det siger DR3’s nyudnævnte kanalredaktør, Irene Strøyer.  Men de overlap tegner langt fra hele sendefladen, siger hun.

”Vi skal sammensætte den bedste sendeflade til målgruppen, og der vil sikkert være nogle overlap mellem DR3 og programmer, som de kommercielle kanaler er interesserede i. Men vi har bestemt også nogle programmer, der aldrig vil blive sendt på TV3 eller SBS-kanalerne,” siger hun og peger på DR3’s videnskabsprogrammer eller de en-times dokumentar-slots, som ligger fast på DR3. 

De seneste uger har især politikerne debatteret DR3: Er den dansk nok, public service nok, kvalitet nok? Nej, mener flere partier – blandt andet Venstre og Dansk Folkeparti - der kritiserer DR's nye kanal til de unge for at ligne de kommercielle kanaler. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også