DR3: Der vil være overlap til de kommercielle
DR3 er sat i verden for at skabe et DR-tilbud til de 15- til 39-årige. Og kanalen vil derfor naturligt have nogle program-overlap med de kommercielle kanaler, der søger at fange den samme målgruppe. Det siger DR3’s nyudnævnte kanalredaktør, Irene Strøyer. Men de overlap tegner langt fra hele sendefladen, siger hun.
”Vi skal sammensætte den bedste sendeflade til målgruppen, og der vil sikkert være nogle overlap mellem DR3 og programmer, som de kommercielle kanaler er interesserede i. Men vi har bestemt også nogle programmer, der aldrig vil blive sendt på TV3 eller SBS-kanalerne,” siger hun og peger på DR3’s videnskabsprogrammer eller de en-times dokumentar-slots, som ligger fast på DR3.
De seneste uger har især politikerne debatteret DR3: Er den dansk nok, public service nok, kvalitet nok? Nej, mener flere partier – blandt andet Venstre og Dansk Folkeparti - der kritiserer DR's nye kanal til de unge for at ligne de kommercielle kanaler.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
DF og V: DR3 skuffer
For abonnenter
Jelved: DR programlægger DR3. Punktum.
For abonnenter