Bureau: Tv-annoncering bliver dyrere

Viasat og SBS har varslet små prisstigninger for tv-annonceringen for 2013, mens TV2 kører med fladprisstruktur.
Thomas Bo Christensen

Der forhandles i denne tid annonce-aftaler for tv-stationerne, og ifølge Markedsforing.dk kommer annoncørerne til at betale lidt mere.

For hvor TV2 har meldt en flad prisstruktur ud for 2013, så har Viasat og SBS skruet op for priserne.

Carats tv-direktør Mikael Ostenfeld siger til sitet, at regner man Viasats og SBS´s priser og betingelser igennem for 2013, så stiger gennemsnitsprisen omkring 9 procent for begges vedkommende.

”Der er dog stor variation målgrupperne imellem, med mindste stigninger på de yngre, og større stigninger på de ældre målgrupper. Det er et generelt træk, at Viasat og SBS har en større differentiering i deres prisstruktur end TV 2,” udtaler han, men understreger samtidig, at den endelige pris i sidste afhænger instans af udbud og efterspørgsel.

- TBC

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også