TV3 vil forsvare sig med alliancer og sport

Konkurrencen skærpes i 2013, hvor TV 2 opruster programbudgettet, og SBS har fået Discovery i ryggen. Men TV3 går styrket ind det nye år, siger Kim Poder.

Viasat blev presset i 2012, og meget tyder på, at konkurrencen skærpes yderligere i 2013.

Sidste år tabte TV3-familien ca et procentpoint af sin share blandt de 15 - 50-årige seere. Og i 2013 skal kampen om de kommercielle seere kæmpes mod både et TV 2, der planlægger at sende 100 mio. kr. ekstra over i hovedkanalen, og SBS, der efter salget til Discovery har fået nye pengestærke ejere. 

Det er især kanalen TV3, der bliver presset på det nye marked, siger nordic trading director i OMD, Claes Braagaard til Børsen. 

Men TV3's adm. direktør, Kim Poder, mener ikke, at der er tale om en presset situation for TV3. 

Ifølge Poder går TV3 styrket ind i 2013. Kanalen har indledt samarbejde med Viacom, der ejer MTV og VH1 og indgået distributionsaftale med Boxer, hvilket øger TV3's penetration fra ca. 70 pct. til 80 pct, påpeger Kim Poder, der venter sig meget af Boxer-aftalen. 

Endeligt vil Viasat i 2013 overtage hele TV 2 Sport, som kanalen indtil videre har del-ejet sammen med TV 2. 

Alt i alt vil det give TV 3 muligheden for at tage annoncekampen op mod ikek bare SBS men også TV 2, mener Kim Poder. 

"Vi bliver en væsentlig større spiller i 2013, end vi var i 2012, og det giver os nogle nye muligheder for at konkurrere på markedet," siger han til Børsen.  




 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også