MediaWatch

Presset Brøndby guld værd for Canal9

Brøndbys hårde kampe for at blive i Superligaen er godt tv-drama, som seerne sætter pris på. I søndags gav det seerrekord til Canal9.

Der var 208.000 seere, der så Brøndby-Esbjerg på Canal9 søndag, hvilket udløste en seerrekord og share på 13,4 procent.

Canal9's hidtidige rekord fra Superligaen var mesterskabskampen mellem FCN og Horsens tilbage i maj. Den trak 188.000 seere.

Det er anden spillerunde i træk, at Canal9's andetvalg af kamp gav flere seere end TV3+ førstevalg.

”Tallene er en dejlig overraskelse. Brøndbys bundkampe viser sig tilsyneladende mere interessante, end mange andre opgør,” lyder det fra Country Manager Charlotte Repholtz, Canal9.

”Forklaringen er også, at vores dækning er steget – flere og flere nye husstande kan se os. Vi har generelt leveret rigtigt pæne Superliga tal i de seneste 3-4 uger, men kampen søndag var klart topscoreren. Vi er naturligvis superglade for, at det lader til, at seerne har fået tunet ind på Canal9 og kan se, at vi leverer en god og professionel dækning.”

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs