Global: Vevo invaderer Europa

Musikvideo-sitet vil udfordre Youtube i Frankrig, Spanien og Italien, rygterne svirrer om salg af Financial Times og så indstiller den amerikanske oplagskontrol sig på en digital fremtid...

Vevo spreder sig i Europa
Vevo, Universal og Sonys eget musikvideo-site, vil ind på det europæiske marked og lancerer nu i Frankrig, Spanien og Italien.
Sitet bejler efter de musikfans, der nu ser hundrede millioner af musikvideoer på Youtube hver måned. Vevo.com gik i luften i Storbritannien sidste år og lancerer nu særlige versioner til de tre nye lande og gratis apps til mobil og tablet.
Sitet, der sælger annoncer via Yahoo, træder endnu ikke ind på det tyske marked, der har særligt strikse copy right love om musik.
Kilde: Guardian.co.uk

Pearson vil ikke afvise salg af Financial Times
Mediekoncernen Pearsen, der ejer Financial Times, afviser ikke muligheden for at skille sig af med den britiske finansavis. Koncernens CFO, Robin Freestone, fortalte investorer, at selskabet muligvis vil overveje sit ejerskab af avisen.
”Vi ser på ejerskabet af avisen og siger, ’Er vi de bedste ejere for den’”, sagde han på en konference arrangeret af Morgan Stanley, ”Indtil videre er svaret ja. Det kan ændre sig.”
Ifølge Bloombergs kilder, vil Pearson se på tilbud fra interesserede købere allerede inden nytår.
Financial Times blev købt af Pearson i 1957. Avisen har omkring 600.000 betalende abonnenter.
Kilde:Bloomberg.com

Fox får britisk kanal
News Corps varemærke Fox får nu sin første britisk-baserede kanal. News Corps betalingskanal FX bliver nemlig relanceret som Fox i 2013. FX blev lanceret i Storbritannien i 2004 og er målrettet 25 – 44-årige seere.
Kilde: Guardian.co.uk

Oplagskontrol tilpasses digital tidsalder
Den amerikanske pendant til Dansk Oplagskontrol, The Audit Bureau of Circulations, skifter navn til Alliance for Audited Media. Den nye titel, der lidt klodset kan oversættes til Alliancen for Kontrollerede Medier, skal afspejle, at der ikke længere er tale om blot printoplag. Organets primære rolle er stadig at holde øje med print oplagstal, men antallet af platforme,der måles vokser, og fremtiden tegner digital.
Kilde: Poynter.org

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også