Discovery vil købe sig ind i Eurosport

Discovery Communications er i forhandlinger med den franske tv-koncern TF1 om at købe sig ind i Eurosport, bekræfter Discovery.
Per Fanefjord Laursen

I sidste uge svirede forlydender om Discovery Communications mulige interesse i at købe ProSieben-ejede SBS.

Nu knyttes Discovery dog til andre opkøbsplaner, som selskabet selv bekræfter. Den amerikanske tv-gigant forhandler med det franske tv-koncern TF1 om at købe sig ind i den internationale sportskanal Eurosport, skriver Kampanje.com.

“TF1-gruppen og Discovery Communications er indgået i eksklusive forhandlinger med henblik på at danne en strategisk alliance, som skal skabe værdier for begge selskaber på tværs af selskabernes mange forretningsområder,” skriver Discovery sent tirsdag aften i en meddelelse.

Den melding placerer Discovery Communications, som ud over Discovery Channel driver kanaler som TLC, Animal Planet og Oprah Winfreys OWN-kanal, i konkrete opkøbsplaner.

Selskabet blev som nævnt i sidste uge på Kampanje.com nævnt som mulig opkøber af SBS Norden. Men den interesse blev aldrig bekræftet.

Ifølge Wall Street Journal skal Discovery være villig til at betale flere hundred mio. dollars for en minoritetspost i sportskanalen Eurosport.

Discovery's mulige alliancepartner, TF1, er den største kommercielle tv-kanal i Frankrig og er også en stor aktør på det franske betalings-tv-marked. Wall Street Journal mener, at alliancen vil hjælpe Discovery med at komme ind i nye betalings-tv markeder i Europa ved at bundle de to kanaler.

MediaWatch har forsøgt at indhente en kommentar fra direktør Jan Andreassen, Discovery Nordic, men han ønsker ikke at udtale sig.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også