HBO Nordic i digital tv-kamp

Væksten er i ”personligt tv”, siger ugens gæst i MediaCast, Peter Ekelund, bestyrelsesformand for HBO Nordic.
Camilla Mehlsen

Kampen om de digitale tv-seere tager til i styrke. Både Netflix og HBO Nordic har varslet deres entre i Danmark i oktober, og YouSees YouBio er også på trapperne.

MediaCast tager denne gang fat på efterårets digitale tv-kamp. Ugens gæst i MediaCast er bestyrelsesformanden for HBO Nordic, svenske Peter Ekelund, som for nylig talte på Nordic Media Summit i København. Her fortalte han bl.a., at HBO Nordic ser et markedspotentiale på fem millioner tv-seere i de skandinaviske lande.

Peter Ekelund har over 20 års erfaring i tv-branchen og er i dag direktør i Parsifal International, der i samarbejde med HBO International står bag HBO Nordic. Peter Ekelund fortæller i MediaCast om HBO Nordics lancering, og hvorfor HBO Nordic også vil satse på skandinavisk tv-indhold.

”We are willing of taking a creative risk,” siger Peter Ekelund i MediaCast.

”We are trying to reach out to the Nordic production community to find out what is potential available; what is in the pipeline of production ideas. I think in particular here in Denmark the quality of production of some of the tv series is extremely high. It would be interesting for us to speak with our friends at HBO in New York and see how we can possibly widen the scope with some of the productions going on here in the Nordic series,” siger Peter Ekelund. 

I MediaCast kan du også få MediaWatchs tv-ekspert Per Fanefjord Laursens bud på, hvem der vinder den digitale tv-kamp, og chefredaktør Anders Heering fra MediaWatch afslører, hvem i medierne der har haft ugens fremgang, tilbagegang og tomgang.

Hør MediaCast her i player'en, abonner på MediaCast i iTunes eller hent den som RSS:

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også