Mediebureauer: TV 2´s seerflugt æder ekstra abonnementsindtægter
Siden årsskiftet har TV 2 opkrævet 10 kr. per husstand for at se TV 2´s hovedkanal, hvilket sender ekstra 300 mio. kr. om året i tv-stationens pengekasse. Men Politiken skriver i dag, at de indtægter ædes op af vigende reklameindtægter som følge af den senere tids seerflugt.
Det er i hvert fald vurderingen fra mediebureauerne IUM og MEC.
”TV 2 risikerer allerede næste år at miste mere i reklameindtægter, end de får ind i abonnementsbetaling,” siger head of broadcast i IUM, Jacob Olsen til Politiken.
Topchef på TV2, Merete Eldrup siger til avisen, at tv-stationen i foråret tabte forventede indtægter i forbindelse med overgangen til betalingskanal, men at TV 2 efter sommerferien har oplevet et yderligere dramatisk ”tab” af seere. Men selv om det er dårlige tider deler hun ikke mediebureauernes pessimisme for 2013 – tabet næste bliver ikke så stort, at det æder de ekstra 300 mio. kr., vurderer hun.
- TBC