TV 2-bestyrelse klar til ny ekspansion

TV 2 har fået orden i økonomien, og nu er ledelsen klar til at rette fokus mod videreudvikling af koncernen de næste to-tre år. Det gælder også det område, der især interesserer tv-markedet - en mulig knobskydning af nye tv-brands i 2013-14.
Per Fanefjord Laursen

TV 2 har fået orden i økonomien, og nu er ledelsen klar til at rette fokus mod videreudvikling af koncernen de næste to-tre år.

Det gælder også det område, der især interesserer tv-markedet - en mulig knobskydning af nye tv-brands i 2013-14.

Det næste skridt i den proces er, at ledelsen i efteråret under et strategi-seminar kommer med en indstilling til bestyrelsen med mulige nye tv-kanaler.

”Bestyrelsen har godkendt, at TV 2 nu skal gå videre, når vi har fået abonnementsordningen på plads. Strategi-seminaret, der kredser om en tidshorisont på to-tre år, handler dog langt fra kun om nye tv-kanaler,” siger bestyrelsesformand Lars Liebst til MediaWatch.

”Men vi glemmer ikke, at det er hovedkanalen og de andre almindelige tv-kanaler, der sikrer vores omsætning. Det kan være, at ledelsen kommer med et oplæg til to-tre nye kanaler. Men her skal man huske, at bestyrelsen er nysammensat, så der er en del, vi skal tale igennem, inden vi tager stilling.”

TV 2 Finans ligger godt
Mediemarkedet forventer, at der øverst på ledelsens liste med indstillinger står 'TV 2 Finans'. Finans-kanalen ligger lige for, sagde TV 2-kilder i april til MediaWatch. News har allerede et programvindue med finansnyheder, og stoffet, inklusive aktier, nyder stigende popularitet hos almindelig mennesker.

TV 2 News-chef Mikkel Hertz og nyhedsdirektør Michael Dyrby bekræfter, at en finanskanal lyder spændende, men ingen af dem kan bidrage med friske oplysninger om projektets forløb på denne side af sommerferien.

Produktionskapacitet klar
Som omtalt på MediaWatch forbereder TV 2 sig allerede på at kunne håndtere en ekstra aktualitetsdrevet kanal. Der bygges et nyt studie i Odense, der er klar ved udgangen af 1. kvartal 2013. Det giver større fleksibilitet mellem produktion af nyheder, sport og vejr, og mellem brug af studier i Odense og København. Samtidig kan TV 2 News og TV 2 Nyhederne uden videre produceres fra begge steder.

Anbefalingen af en finanskanal står og falder på forretningsmodellens levedygtighed; at finde balancen mellem en høj abonnementspris og relativt dæmpede produktionsomkostninger, som YouSee skal overtales til.

TV 2's kommercielle direktør Flemming Rasmussen melder også pas på nye signaler fra de interne diskussioner og dialogen med YouSee.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også