DI langer ud efter nye DR-kanaler

DI, der også har kommercielle medievirksomheder blandt sine medlemmer, kritiserer DR's planer om at lancere kanalenDR3.

DI, der også har kommercielle medievirksomheder blandt sine medlemmer, kritiserer DR's planer om at lancere kanalenDR3.

Kanalen, der er målrettet 15 - 39-årige, hvilket typisk er de kommercielle kanalers bytte,  kommer i konkurrence med kanaler som TV2 Zulu og TV3, siger politisk konsulent i DI, Christian Hannibal til Børsen.

DI's kritik, der ekkoer tidligere udmeldinger fra blandt andre SBS, og tidligere kritik af DR's ungdomskanal DR Mama (billedet) afvises blankt af DR.

"Vi skal sende tv til alle aldersgrupper - også i prime time," siger Gitte Rabøl, DR's mediedirektør, til Børsen.

Hun erkender, at DR indtil videre ikke har været god nok til at fange de yngre seere i den vigtige sendetid først på aftenen. 

- JHT 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu