TLC klar med egenproduktioner til efteråret

Kun syv måneder efter lanceringen introducerer kvindekanalen TLC nu sine første danske egenproduktioner. Det sker fra efteråret med en serie Factual Entertainment programmer, hvor kendte tv-kvinder søndag aften afsøger nye og egne grænser.
Per Fanefjord Laursen

Kun syv måneder efter lanceringen introducerer kvindekanalen TLC nu sine første danske egenproduktioner.

Det sker fra efteråret med en serie Factual Entertainment programmer, hvor kendte tv-kvinder søndag aften afsøger nye og egne grænser.

Der er tale om seks danske dokumentarprogrammer produceret af produktionsselskabet Blu. TLC-værterne bliver Laura Drasbæk, Kira Eggers, Sarah Louise Christiansen og Nanna Schultz.

Offensivt træk
Det er offensivt med så en hurtig introduktion af egenproduktioner på en kanal som TLC, men moderselskabet Discovery Networks mener, der skal smedes, mens jernet er varmt.

“Det er et naturlig skridt, at vi følger op på den medvind, TLC har haft hos seere og i annoncemarkedet,” siger adm. direktør Jan W. Andreassen, Discovery Networks Nordic.

“Vi vil gerne vise seerne, at TLC er en seriøs kanal, lige som Discovery, og vi vil demonstrere overfor annoncørerne, at vi kan vinde flere markedsandele. Det tror vi, at en dansk programserie i Factual Entertainment-genren kan hjælpe os med.”

TLC, der kan modtages i godt 50 procent af husstandene, har siden introduktionen i oktober arbejdet sig op til en kommerciel share på 2 procent, hvilket har vakt opmærksomhed både hos mediabureauer og ude i distributionssektoren.

YouSee nikker anerkendende
Danskerne står ikke ligefrem og skriger på nye kanaler, og langt de fleste genrer og målgrupper synes at være dækket godt ind, erkender YouSees vicedirektør:

“Men TLC ser alligevel ud til at have ramt et hul i markedet. Folkene bag kanalen er tydeligvis klar til at investere de nødvendige kræfter og penge i, at få tingene til at lykkes, og de danske egenproduktioner understreger ambitionsniveauet. Indtil videre er det ret godt gået, synes jeg”, siger Vice Direktør, Ulf Lund

Berøringslyst
Blus programdirektør Jakob Schaarup glæder til at komme i gang med at producere TLCs første danske programmer.

“Vi kan love, at det bliver både anderledes, direkte og ærlige programmer, der i kraft af en eksklusiv gruppe af kendte danske kvinder med noget på hjerte, vil være med til at sætte dagsordenen indenfor en række kontroversielle emner. Vi taler om berøringslyst, frem for berøringsangst, når de kendte kvinder prøver sig selv af i helt nye sammenhænge.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu