Stofa-omsætning steg i 1. kvartal

Købet af Canal Digitals kabel-tv aktiviteter sidste år og medvind i bredbåndsforretningen giver vækst hos Stofa i årets første tre måneder.

Kabel-tv distributøren Stofa fik i årets første tre måneder en omsætning på lidt over 330 mio. kr. Det er en stigning på godt 15 procent i forhold til første kvartal sidste år. Ebitda for perioden lyder på 57,5 mio. kr. - en vækst på cirka 10 procent i forhold til året før, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Væksten skyldes især tilgangen af nye kunder - ikke mindst i kraft af de antenneforeninger, der fulgte med købet af Canal Digital Kabel sidste år.

"Det er en rigtig god start på året for os. Det er lykkes for os, at få integreret Canal Digitals aktiviteter hos os, samtidig med at vi selv har øget kundetilgangen på bredbånd," siger Stofas adm. direktør Klaus Høeg-Hagensen i meddelelsen.

"Det viser, at når vi holder fokus på at gøre det enkelt for antenneforeningernes medlemmer, så kan vi også finde den omsætningsvækst, vi har savnet de seneste år," siger han.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu