Bureauer: TV 2 bør fastholde programlinjen

Det er glimrende, at TV 2 nu nedsætter en ny bestyrelse, der med friske øjne skal nedfælde en langsigtet strategi, siger MEC’ Broadcast Director Flemming Jensen.
Per Fanefjord Laursen

Det er glimrende, at TV 2 nu nedsætter en ny bestyrelse, der med friske øjne skal nedfælde en langsigtet strategi, siger MEC’ Broadcast Director Flemming Jensen.

“Målet for bestyrelsen bør dog være at styrke hovedkanalen ved at fastholde den gældende linje, som de selv har døbt "kommerciel public service". Altså, primetime-progammer der har en tilgang til indholdet, som også sikrer meget høje seertal," siger han og uddyber:

“Det værste, der kunne ske set med vore øjne, er, at TV 2 taber serandele til DR TV. Eller at TV 2 tager andele fra TV3 og SBS,” siger han med reference til, at TV 2 i de senere år har positioneret sig mellem DR TV og de private kommercielle kanaler som “kommerciel public service”.

Pas på de unge
Hos IUM siger man også fint med et nyt hold i bestyrelsen, men TV 2-hovedkanalen sakl passe meget på at værne om de yngre målgupper.

“Hovedkanalen er jo presset på kommercielle andele og dækning, og yderligere tab af sharepoint vil få økonomiske konsekvenser i form af færre annoncekroner specielt på kampagner der henvender sig til målgrupper under 30-35 år," siger Broadcast Manager Jakob Olsen. 

Han henviser til de nye tider på tv-markedet. TV3-kanalerne og SBS kan tilsammen levere en ugentlig dækning, der ligger højere end TV 2’s hovedkanal, viser et snit af de sidste tre uger.

Hverken TV3 eller SBS vil kommentere ministerens signaler om, at TV 2 skal anlægge en programlinje med mere public service.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også