MTG's Viaplay i samarbejde med filmfestival

To verdener mødes, når årets CPH Pix skydes i gang d. 11. april. Årets filmfestivalpartner og hovedsponsor er nemlig video-on-demand udbyderen Viaplay, der er spydspidsen i Viasats on demand-strategi.

To verdener mødes, når årets CPH Pix skydes i gang d. 11. april. Årets filmfestivalpartner og hovedsponsor er nemlig video-on-demand udbyderen Viaplay, der er spydspidsen i Viasats on demand-strategi.

Samarbejdet giver bl.a. mulighed for at opleve udvalgte film fra CPH Pix-festivaler hjemme fra sofaen på Viaplay.dk, skriver parterne i en pressemeddelelse.

”Samarbejdet giver Viaplay muligheden for at komme i dialog med tusinder af den slags filmelskere, vi holder rigtig meget af. Vi ønsker med Viaplay at tilbyde så stort et udvalg af film som muligt, og at kunne tilbyde film kvalitetsstemplede af PIX ser vi som en stor gevinst for vores kunder,” siger Bo Bergstedt, der er landechef for Viaplay i Danmark, i meddelelsen.

Han suppleres af Jacob Neiiendam, festivalchef for CPH Pix:

”Vi har hvert år med stor succes testet muligheder og grænser for kreative partnerskaber, men Viaplay samarbejdet er det, der på den bedst mulige måde åbner festivalens film til et endnu større publikum.”

Forbindelsen mellem Viaplay og CPH Pix er etableret af reklame- og partnerskabsbureauet Mediaworks.

MTG, der ejer TV3, Viasat og Viaplay, indgik sidste år en stor bred filmaftale for det skandinaviske marked på fire år med det amerikanske medieselskab Twentieth Century Fox' tv-distribution som et led i satsningen på filmfronten.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også