Polfoto relancerer

Billedbureauet Polfoto, der er en del af JP/Politikens Hus, bliver relanceret 22. marts. Det skal give kunderne flere muligheder. Polfoto.dk får bedre søgefunktioner og udvidet selvbetjening. Samtidig er sitet tilpasset alle typer browsere og skærmformater, og der er kommet ’endless scroll’. Film- og tv-kunderne er får desuden deres eget univers for levende billeder, skriver Polfoto i en pressemeddelelse.
MediaWatch

Billedbureauet Polfoto, der er en del af JP/Politikens Hus, bliver relanceret 22. marts. Det skal give kunderne flere muligheder.

Polfoto.dk får bedre søgefunktioner og udvidet selvbetjening. Samtidig er sitet tilpasset alle typer browsere og skærmformater, og der er kommet ’endless scroll’. Film- og tv-kunderne er får desuden deres eget univers for levende billeder, skriver Polfoto i en pressemeddelelse.

"Polfoto havde sidste år et kanon år med vækst og fik lejlighed til at afprøve en del nye metoder for bedre at kunne imødekomme de behov, som markedet efterspørger. Derfor lancerer vi nu et website, der sætter nye standarder i Danmark," siger bureauchef Claus Lunde i meddelelsen, hvor han også giver udtryk for, at kunderne "fremover kun behøver at handle ét sted". 

Det gælder de volumenbaserede behov, såvel som når der efterspørges specielle kollektioner eller eksklusive billeder, tilføjer Claus Lunde.

Også nyhedschef Teit Hornbak er tilfreds med det nye website, der skal gøre det nemmere at være nyhedstjenestekunde.

"Med det nye polfoto.dk får vores nyhedstjenestekunder mulighed for visuelt at spotte dagens vigtigste historier. Fremover vil det være billeder, der som det første møder brugerne, både når det kommer til historier, nyhedstjenesten dækker, og de løbende opdaterede gallerier. På den måde kan brugerne nemt og hurtigt orientere sig i dagens vigtigste begivenheder," siger han i meddelelsen.

Det nye Polfoto.dk er blevet til i samarbejde med det prisvindende designbureau Hello Monday, der tidligere har stået bag design for B&O, Lego og Google.

Polfoto giver adgang til flere end 100 millioner billeder og næsten en million film- og videoklip. Det er en del af JP/Politikens Hus og har eneret på salg af billeder taget af fotograferne på Politiken, Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Derudover samarbejder bl.a. med ca. 50 nyheds- og billedbureauer fra hele verden.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også