Douglas vil videreudvikle FunnyHaHa-koncept

Douglas Entertainment-sitet Funny HaHa, der er inspireret af FunnyOrDie har ikke tænkt sig at gå i det amerikanske forbilledes fodspor, når det gælder udvikling af Ipad-magasiner. I hvert fald ikke nu og her. Det oplyser kreativ direktør i produktionsselskabet Douglas Entertainment Casper Christensen i en mail til Mediawatch.
MediaWatch

Douglas Entertainment-sitet Funny HaHa, der er inspireret af FunnyOrDie har ikke tænkt sig at gå i det amerikanske forbilledes fodspor, når det gælder udvikling af Ipad-magasiner. I hvert fald ikke nu og her. Det oplyser kreativ direktør i produktionsselskabet Douglas Entertainment Casper Christensen i en mail til Mediawatch.

FunnyOrDie med komikeren Will Ferrell i spidsen har netop lanceret et “spin-off” på sitet i form af et Ipad-magasin, der sælges via App Store, efter i fem år udelukkende at have leveret gratis indhold.

Men selv om det er en interessant mulighed for FunnyHaHa, er Douglas endnu ikke klar til at gå betalingsvejen med sitets indhold på eksempelvis tablets.

“Det er det da bestemt, men det afhænger jo primært af at kunne generere indhold folk er villige til at betale for. På nuværende tidspunkt er vores fokus stadig på at skabe en platform gennem forskellige medier, hvor kreative frit kan udkomme og udvikle sig. Næste skridt kan være at kan skabe indhold folk vil betale for, og som de kreative kan tjene penge direkte på,” svarer Casper Christensen og tilføjer:

“Tablet-markedet i Danmark er efterhånden anseligt, men tilvænningen til at købe Ipad-magasiner er nok ikke helt sunket ind endnu. Dog tror vi på, at hvis indholdet og ideen er der, så kan det sagtens allerede nu være en brugbar mediekanal. Mediet har helt sikkert nogle unikke features, men det kræver at man udnytter dem, og tænker sin ide ind i dem.”

FunnyHaHa - nu på tv
FunnyOrDie’s længere levetid giver dem en bedre base for at kaste sig over nye mediekanaler som tablets, mener Casper Christensen, men indtil videre har FunnyHaHa kastet ti programmer af sig til TV 2 Zulu med titlen FunnyHAHA TV, der gik i luften 23. februar, og det ligger mere lige til højrebenet, mener Casper Christensen.

“FunnyOrDie har eksisteret i over fem år, og derfor virker det som et naturligt led for dem at teste endnu et nyt medie af, som de eksempelvis også gjorde det med HBO. Vi eksperimenterer selv med forskellige medier og bliver hele tiden klogere - eksempelvis har vores samarbejde med Zulu og FunnyHaHa TV vist sig at være noget, vi har lyst til at videreudvikle.”

Tænker I stadig sitet primært som kreativ legeplads og til udvikling af programformater for eksempel?

“Ja, bestemt. Og vi kan se, at det er et redskab, der virker for dem, der har talentet og har lyst til at bruge platformen. Ruben Søltoft gjorde sig selv interessant gennem nogle indslag på FunnyHaHa, og nu har han fået chancen på Live Fra Bremen, som han virkelig har udnyttet. På samme måde med Jasper Ritz, som er blevet vært i programmet FunnyHaHa TV på Zulu, som i den grad er en forlængelse af vores webkanal, hvor de kreative kan få deres materiale i fjernsynet," lyder det fra Casper Christensen, som fortsætter: 

"På den måde bliver der skabt en masse gode cases, vi alle sammen kan bruge konstruktivt fremadrettet. Vi arbejder mod en model hvor vi vil eksekvere web-piloter til deciderede program formater - dette tror på vil fremme og optimere den kreative proces når der skal udvikles talenter og ideer til tv.”

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også