Det går op og ned for Kanal5's Big Brother, og i sidste uge gik det langt ned.
Big Brother kl. 21.00-22.00-programmet tabte seere i uge 10, og det ugentlige gennemsnit landede nede på 115.000 seere. Det er ikke meget mere end det niveau, Kanal 5 havde, før Big Brother gik i luften for seks uger siden.
Zulu Awards sugede
Kanal 5 blev særligt ramt på gennemsnittet i uge 10, fordi Big Brother Live faldt fra 157.000 til 106.000 seere. Det skydtes, at Zulu Awards 12 sugede usædvanlig mange seere (368.000) til sig søndag aften.
SBS ser dog sagen i det lange stræk og er på ingen måde bekymret.
“Vi er forårets ubetingede vinder. Big Brother gør det rigtig godt på Kanal 5 og løfter vores timeslot med over 40 procent. Vi har øget vores seerandel i målgruppen 15-50 med 13 procent i forhold samme periode sidste år, og det har Big Brother og alle vores andre egenproduktioner og serier en stor del af æren for. Så det er svært at være utilfreds," siger Peter Rosberg, programdirektør på SBS TV.
BB nedturen betyder dog, at SBS gruppen gik fra en share på 17,3 procent til 16,4 procent (21-50 år). Dette skyldtes, at både Kanal5 og 6’eren tabte seerandele i sidste uge.
Big Brother gennemsnit kl. 21-22.00
Uge 5: 169.000
Uge 6: 135.000
Uge 7: 122.000
Uge 8. 131.000
Uge 9 128.000
Uge10: 115.000
Kilde: Gallup, SBS