Nye regionale tv-kanaler fænger ikke
De fleste af TV 2-regionernes nye 24 timers kanaler gik i luften for knap to måneder siden, men endnu er der ikke tale om et seergennembrud, viser ny analyse, som tvnyt.com bringer i dag.
De otte nye 'rigtige' regionale kanaler tiltrækker gennemsnitligt 0,5 procent af den samlede tv-sening, og de når samlet 11 procent af danskerne i løbet af én uge. (Målt som set mindst 5 minutter)
Regionale forskelle
Kanalernes andel af tv-seningen i de respektive dækningsområder er således beskeden - men langt fra ens.
Det chokerer næppe branchefolk, at det kniber med interessen i Københavnsområdet, men det kan overraske, at Østjylland ikke ligger højere; det er kun omkring 0,3 procent. af den samlede tv-sening, der sker på hhv. Lorry og TV 2 Østjylland.
I Midt- & Vestjylland og på Fyn går det lidt bedre, og TV 2 Midt Vest rundede i sidste uge en share på én procent.
Shareudvikling: De nye regionale tv-kanaler:
1. TV 2 Midt Vest: 1,2 (0.5 – 0.9 – 0.8 – 0.8) %
2. TV 2 Fyn: 0.8 (0.9 – 0,7 – 1,0) %
3. TV 2 Øst: 0.6 (0.7 – 0.5 – 0.6 – 0.6 – 0.4 – 0.8) %
3. TV 2 Nord: 0.6 (0.4 – 0.6 – 0.5 – 0.6 – 0.7 – 0.8) %
5. TV Syd: 0.4 (0.5 – 0.5 – 0.6 – 0.5 – 0.3 – 0.4) %
6. TV 2 Østjylland: 0.3 (0.4 – 0.3 – 0.4) %
6. Lorry: 0.3 (0.4 – 0.3 – 0.3 – 0.3 – 0.2 – 0.3) %
Tallene er fra Gallup TV-meter og viser share i uge 9. (i parantes uge 8, 7, 6, 5, 4 og 3)