Hård tv-kamp om de unge

SBS TV lagde for i forårssæsonens kamp om de unge tv-seere med reality-satsningen 'Big Brother', som har løftet andelen af unge tv-seere med tre procentpoint til 15 pct., skriver Børsen. TV3 har lanceret 'Divaer i junglen', som ifølge Mikael Ostenfeld, tv director hos mediabureauet Carat, er det program, som har overrasket mest positivt, fordi det ligger på "Robinson-niveau", siger han til Børsen med henvisning til 'Robinson Ekspeditionens' normalt høje seertal.
MediaWatch

SBS TV lagde for i forårssæsonens kamp om de unge tv-seere med reality-satsningen 'Big Brother', som har løftet andelen af unge tv-seere med tre procentpoint til 15 pct., skriver Børsen.

TV3 har lanceret 'Divaer i junglen', som ifølge Mikael Ostenfeld, tv director hos mediabureauet Carat, er det program, som har overrasket mest positivt, fordi det ligger på "Robinson-niveau", siger han til Børsen med henvisning til 'Robinson Ekspeditionens' normalt høje seertal.

Det er tegn på SBS TV's og TV3's hårde kamp om de unge og kommercielt attraktive seere, som blandt andet er gået ud over TV 2. Programdirektør Palle Strøm mener dog ikke, at det er en ny udfordring for TV 2 i forårssæsonen, hvor det generelt er sværere at holde på de unge seere end i efterårssæsonen.

Tv er fortsat det mest populære medie for aldersgruppen 15-30 år. Sidste år brugte den gruppe cirka tre timer dagligt på tv, ifølge tal fra Gallup. Det svarer til en stigning på 19 pct.  De 15-25 årige bruger desuden 80 minutter på nettet dagligt, ifølge FDIM-tal. Det er en vækst på 50 pct. siden 2008, men radioforbruget er dog stadig højere med et gennemsnit på 89 minutter dagligt. Det skriver Børsen.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også