Global: Apples tv-planer i modvind

Apple møder modstand hos tv-selskaber, US dagblade tabte langt flere annoncekroner på print end de vandt digitalt, og bliver TV3 nichekanal i Norge?...
MediaWatch

 


4 måder udgivere kan tjene penge på apps
En af metoderne som magasinudgivere kan bruge til at styrke deres app-indtjening er, at skabe nyttebaserede apps. Gode eksempler på dem er blandt andre magasinet Cosmopolitans ‘Sex Position of the Day’ eller magsinet Men’s Health ‘Eat This, Not That!’-ernæringsspil. Det skriver Emediavitals.com, som andetsteds kommer med et bud på de tre vigtigste parametre at måle på Ipad’en.

Apples tv-planer møder modstand
Mens Apple har haft held til at få store dele af avis- og magasinbranchen til at acceptere selskabets vilkår for deres apps i App Store, er tv-selskaberne sværere at lege med. Til jul ønsker Apple at lancere en tv-streaming-tjeneste og har brug for samarbejdspartnere på indholdssiden, men Apple vil bestemme prisen og indholdet, og de krav glider ikke ned hos tv-selskaberne. Det skriver Nypost.com.

Facebook lancerer ‘offers’
Facebook har lanceret tjenesten ‘offers’, hvor annoncører gratis kan tilbyde rabatter og andre kampagnetiltag til deres fans på Facebook direkte fra Facebook-siden, skriver Dagensmedia.se. Facebook-offers distribueres i nyhedsflowet hos brugerne som har ‘liket’ selskabet som ‘sponsored stories’.

Stadig lang vej fra print til digitale indtægter for dagbladene
I 2011 mistede de amerikanske dagblade i alt otte gange mere på printannoncer, end de vandt i digitale annonceindtægter. Alligevel er tegnene på, at digitale medier overtager scenen fra de trykte uomtvistelige, skrive Niemanlab.org, som bakker det op med en masse eksempler.

Carat: TV3 bliver nichekanal i Norge
Seertallene til TV3’s forårslanceringer i Norge vækker ikke glæde hos mediabureauerne, som mener de er alt for ringe. Carat mener, at TV3 er i farezonen for at blive en nichekanal. Dog mangler stærke lanceringer som Paradise Hotel og Robinson Ekspeditionen fortsat i kulissen. Det skriver Kampanje.com.

Flipboard relanceres på Ipad
En af Flipboards mest populære dele, Cover Story, som fungerer på Iphone-app’en kommer nu også til Ipad’en. Flipboard er en form for digitalt magasin, der organiserer de artikler den enkelte bruger ønsker at læse på en visuelt lækker måde, så de minder om noget, der er kommet i en samlet pakke. Det skriver Techcrunch.com.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også