MediaWatch

Global: Fald for social gaming på FB

 

 

Sociale kommentarer til Oscar-fest slog ikke Superbowl
Oscar-festen kastede omkring 3,44 millioner “sociale kommentarer” af sig, ifølge Blufin Labs, som dog især overvåger Twitter men også Facebook-data og andre sociale kilder, ifølge Allthingsd.com. Det slår hverken de 12 millioner kommentarer, som Super Bowl kunne prale af, eller de 13 millioner kommentarer Grammy-uddelingen afstedkom. Der var dog en stigning på 250 pct. i Oscar-tweets.

Norske net-aviser tjener penge
VG Nett havde sidste år et driftsresultat på 81 mio. norske kroner, hvilket kun overgås af én papiravis; VG. Både Dagbladet, Media Norge, Nettavisen, A-pressen, Dagens Næringsliv og TV 2 tjener også penge på nettet, men både på omsætning og overskud er VG størst, skriver Kampanje.com.

Daily deal-sites giver vækst til magasin-abonnementer
Daily deal-sites fra Groupon, LivingSocial eller Fab.com er blevet et vigtigt led i at markedsføre abonnementer til trykte magasiner, skriver Adage.com. Det har magasiner som The Economist, Esquire, US Weekly, Readers Digest og Cosmopolitan blandt andre benyttet sig af. Den virkelige succes vil dog vise sig, hvis abonnenterne holder ved, når prisen stiger til normalt niveau.

Social gaming på vej ned på Facebook
Det gik tilbage for sociale spil på Facebook i fjerde kvartal af 2011. Facebook har ellers fået sociale spil til at boome i USA i de seneste tre år, men nu stilner trenden af, ifølge analysefirmaet IHS iSuppli. Nu er udfordringen at finde nye brugere til de sociale spil og at beholde dem. Det stiller øget krav til markedsføring og så går lidt af fidusen af for udviklerne. Det skriver Digitaltrends.com.

Content er (alligevel) ikke “king”
Mantraet om, at content er king på nettet, holder ikke, mener en analytiker fra Pivotal Research Group i en ny rapport. “Det vigtige er infrastruktur, platforme og værktøjer som kontrolleres af Google, Facebook og andre,” lyder den, for mange medier, nedslående besked. Det skriver Hollywoodreporter.com. Og så nævner han ikke engang distribution og Apple.

New York Times starter Tumblr-blog med vintage-fotos
Fantastiske fotos af ældre dato fra New York Times er nu lagt ud på Tumblr under Livelymorgue.tumblr.com. Nogle fotos er til salg, andre vil der blive blogget om. Man kan samtidig klikke sig ind på, hvad der er noteret på bagsiden af de forskellige arkivfotos. Det skriver Poynter.org.

Dagbladet Magasinet lancerer ny app
Dagbladet lancerer nu sin anden avis-app denne gang til udgivelsen Dagbladet Magasinet. “Mange mediehuse har valgt 1:1-løsningen, men vi bestemte os tidligt for at gå en anden vej. Vores fokus har været at skabe en visuelt tiltalende løsning, som er specialudviklet til mobile platforme, og som samtidig er tæt forbundet med de bagvedliggende systemer. Vi har derfor valgt en løsning, som til hverdag ikke kræver mange mandetimer, og det er meget vigtigt for at have en fornuftig balance mellem indtægter og udgifter,” siger Erik Saastad, mobilansvarlig hos Dagbladet i en pressemeddelelse om løsningerne som er baseret på HTML5.

- TBH

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs