Nordisk Film satser på teater

Egmont-ejede Nordisk Film indtager de skrå brædder med ny satsning på kommercielt teater. Forretningsområdet kaldes NF Live, og det vil fremover satse på at producere live-underholdning til et bredt publikum, skriver Nordisk Film i en pressemeddelelse. Første produktion bliver teaterkoncerten 'Hey Jude' med blandt andre Pernille Rosendahl. Målet er at producere store, kommercielle opsætninger af høj kunstnerisk kvalitet til et bredt publikum også uden for landets grænser.
MediaWatch

Egmont-ejede Nordisk Film indtager de skrå brædder med ny satsning på kommercielt teater.

Forretningsområdet kaldes NF Live, og det vil fremover satse på at producere live-underholdning til et bredt publikum, skriver Nordisk Film i en pressemeddelelse. Første produktion bliver teaterkoncerten 'Hey Jude' med blandt andre Pernille Rosendahl.

Målet er at producere store, kommercielle opsætninger af høj kunstnerisk kvalitet til et bredt publikum også uden for landets grænser.

200.000 billetter årligt
Ifølge Børsen investerer Nordisk Film cirka 20 mio. kr. i 'Hey Jude' og vil fremover stå bag to-tre teaterproduktioner årligt.

Teaterekspert Stig Jarl vurderer, at Nordisk Film skal sælge cirka 200.000 teaterbilletter årligt for at nå sine økonomiske forventninger.

Ifølge Nordisk Films adm. direktør Allan Hansen udtaler til Børsen, går selskabet kun i gang med projekter, der har et omsætningspotentiale på 100 mio. kr. årligt.

"Vi er langt mere en underholdningsvirksomhed end en filmvirksomhed, derfor vil vi have flere ben at stå på inden for live-underholdning," siger han til Børsen.

I 2010 havde Nordisk Film en omsætning på ca. 2,8 mia. kr. mod ca. 3,3 mia. kr. i 2009. Driftsresultat (ebitda) faldt ligeledes til 279 mio. kr. fra 397 mio. kr.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også