SBS vil vippe Viasat af pinden

Når både SBS TV og Viasat har skruet kraftigt op for markedsføringen af bl.a. deres reality-spydspidser ifølge tal fra Gallup Adfacts, skyldes det en intens kamp om positionering. Det vurderer Claes Braagaard, indkøbsansvarlig hos OMD, ifølge Børsen.
MediaWatch

Når både SBS TV og Viasat har skruet kraftigt op for markedsføringen af bl.a. deres reality-spydspidser ifølge tal fra Gallup Adfacts, skyldes det en intens kamp om positionering.

Det vurderer Claes Braagaard, indkøbsansvarlig hos OMD, ifølge Børsen.

SBS Medias store satsning på Big Brother er således "ene og alene et forsøg på at vækste sine markedsandele og reklameomsætning. Og kan de samtidig nappe positionen som nummer to fra Viasat, er det fantastisk for SBS, siger Claes Braagaard til Børsen.

Udfordring af TV3
SBS TV's marketingdirektør Sandor Neumann bekræfter, at Big Brother er en udfordring af TV3.

"Der er ingen tvivl om, at med Big Brother går vi head-to-head med TV3. Både os og TV3 har da helt skikkert skruet op for markedsføringsbudgettet på grund af den konkurrence," siger han til Børsen.

Ifølge TV3-direktør Kim Poder bruger TV3 altid mange penge på at markedsføre Paradise Hotel.

"Det gjorde vi også sidste år og i år bruger vi ikke færre," siger han til Børsen.

TV3 har samtidig lanceret Paradise Hotel tidligere end andre år, dels for at efterkomme efterspørgslen fra annoncører, men også for at få et forspring i forhold til Big Brother.

Såvel SBS som Viasat har dramatisk øget deres markedsføring i januar i år i forhold til samme måned i 2010. Viasat/TV3 har øget med 227 pct. og SBS TV's Kanal 5 med 488 pct., ifølge bruttotallene fra Gallup Adfacts, der ikke tager højde for rabatter og lignende.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også