Global: Murdoch afviser FT-artikel

 
MediaWatch

 


Guardian-boss udelukker (igen) betalingsmur
De er ikke tilhængere af betalingsmure over på britiske the Guardian, hvor en opgradering for nylig af netavisens amerikanske udgave forventes at kunne tiltrække nok brugere til, at det på et tidspunkt vil give nok penge i kassen. Det må man håbe, for i øjeblikket taber medieselskabet knap 360 mio. kr. årligt. Fyringer og omkostningsbesparelser skal også minimere underskuddet. I november fik Guardian sit hidtil største trafiktal på næsten 63,6 mio. brugere, skriver Mediaweek.co.uk. Derudover satser netavisen på Facebook, hvor den får fat i de 18-30-årige brugere og får næsten en million ekstra sidevisninger ud af Facebook-avisen dagligt.

Facebooks børsnotering decifreret
Hvad siger Facebook-stifter Mark Zuckerberg i virkeligheden i meddelelsen om selskabets børsnotering? Det har BBC’s teknologikorrespondent decifreret for potentielle aktiekøbere, som blandt andet bider mærke i, at meddelelsen handler om utrolig meget andet end penge på trods af, at det i sidste ende er dem, der er årsagen til børsnoteringen.

Reuters får “social puls”
Nyhedsbureauet Reuters har lanceret det nye tiltag ‘Reuters Social Pulse’, hvor bureauet vil vise de mest omtalte nyheder, selskaber og indflydelsesrige personer på tværs af nettet. Det skriver de selv.

Murdoch: Ny avis er ikke udskudt på grund af Sun-arrestationer
Twitter bliver nu brugt af News Corp.-chef Rupert Murdoch til at forsvare sig mod en Financial Times-historie om, at han skulle have udskudt lanceringen af en ny tabloidavis, som afløser for den nu lukkede News of the World, på grund af, at journalister fra hans avis the Sun er blevet arresteret som led i afdækningen af telefonhacking-skandalen. "FT Financial Times or Fawlty Towers? Sun on Sunday story today 100 per cent wrong," skriver Rupert Murdoch i en Twitter-opdatering, ifølge Mediaweek.co.uk.

Er fire mio. dollar for 30 sekunders reklame for dyrt?
753.000 danske kroner i sekundet var prisen på den dyreste reklamefilm på i alt 30 sekunder til i alt 22,6 mio. kr. (fire mio. dollar) ved årets Super Bowl. Priserne på de eftertragtede reklamefilm er dog steget mere end inflationen og seningen, så spørgsmålet er, om det kan betale sig for annoncørerne, skriver Slate.com.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også