Skuffende tv-bid af spille-annoncer

Fra årsskiftet er spillemarkedet liberaliseret, men det har endnu ikke sendt en strøm af annoncekroner i retning af medierne, skriver Børsen. "Hos dagbladene var der for første gang i lang tid udsolgt i første uge af året, men siden har det aftaget. Generelt er der slet ikke kommet så meget gang i det, som mange havde håbet," siger indkøbsansvarlig Omnicom Mediagroup Claes Braagaard til Børsen.
MediaWatch

Fra årsskiftet er spillemarkedet liberaliseret, men det har endnu ikke sendt en strøm af annoncekroner i retning af medierne, skriver Børsen.

"Hos dagbladene var der for første gang i lang tid udsolgt i første uge af året, men siden har det aftaget. Generelt er der slet ikke kommet så meget gang i det, som mange havde håbet," siger indkøbsansvarlig Omnicom Mediagroup Claes Braagaard til Børsen.

Blandt dagbladene har B.T. og Ekstra Bladet oplevet størst effekt, mens ejerskabsannoncer på de store internetsites i hele januar har været domineret af annoncer fra bettingselskaber. Til gengæld skuffer tv, som ellers var spået at få den største gevinst.

Viasat har dog taget den største bid af spilleannonce-kagen med 25 pct., mens SBS og TV 2 hver især ligger på omkring ti pct.

Sammenlignet med samme periode sidste år er spillemarkedet vokset med 244 pct.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også