SBS i nyt samarbejde med eBay og Ekstrabladet.dk

Ekstrabladet.dk og Ebay udvider deres PBT Network med TV-netværket SBS.
MediaWatch

Ekstra Bladet og eBay udvider deres samarbejde omkring målrettet annoncering med endnu en spiller. Nyeste medlem i klubben er TV-netværket SBS med Kanal 4, Kanal 5, 6’eren og Voice. Det oplyses i en pressemeddelelse.

”De sites, som vores annoncører kan ramme med SBS i netværket, dækker utrolig bredt i forskellige målgrupper. Dermed fortsætter PBT Network udviklingen med at berige netværket med stærke data til gavn for annoncørernes ROI”, udtaler Christian Læsø, Director of Media Sales hos eBay, i en pressemeddelelse.

Kommerciel direktør hos SBS, Kasper Kryger ser ligeledes positivt på perspektiverne i samarbejdet.

”Vi er gået med i PBT Network, da Ekstra Bladet og eBay’s netværk er klart det største og stærkeste og derfor et naturligt førstevalg”, udtaler Kasper Kryger.

Internetchef på Ekstra Bladet, Peter Strøhemann, er også tilfreds med udvidelsen af netværket.

”Samarbejdet med SBS rækker ud i fremtiden. Integration med tv og PBT er noget, vi kigger ind i, og i den sammenhæng er SBS en perfekt samarbejdspartner”, udtaler Peter Strøhemann.

PBT står for Predictive Behavioral Targeting, og konceptet består i, at budskaber i internet-annoncering nu målrettes brugere på langt højere niveau end tidligere. PBT-løsningerne rammer via netværket i dag 58 pct. af den danske internet-befolkning.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også