Tv-udbydere under forbrugerpres

Der bliver givet store rabatter til forbrugere, der vil opsige deres tv-abonnement.
MediaWatch

Krigen om seerne på tv-distributørmarkedet er så tilspidset, at der bliver uddelt store rabatter til forbrugere, der ringer for at opsige deres abonnement. Det viser en rundringning, som Søndagsavisen har foretaget.

Kunder hos de tre største tv-udbydere, TDC, Yousee og Viasat, ringede og truede med at opsige deres abonnement. Viasat-kunden sparer nu 1800 om året, mens Yousee-kunden fik tre måneders gratis tv.

TDC-kunden fik ikke nogen rabat, da hun ringede. Men en undersøgelse, som Interresearch har foretaget for Søndagsavisen, indikerer, at man kan forhandle om prisen hos stort set alle tv-udbydere. Over halvdelen af undersøgelsens deltagere, der har pruttet om prisen, har fået billigere tv, billigere modtagerboks eller en anden form for rabat.

Ifølge en 2011-rapport fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen er konkurrencen på markedet for tv-kanaler 'ikke effektiv'. Yousee’s pressechef mener dog, at rabatterne tyder på det stik modsatte.

”Det er lige så meget et udtryk for hård konkurrence, at vi gør alt, hvad vi kan, for at beholde kunder,” siger Ib Konrad Jensen til Søndagsavisen.

- CT

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også