Annoncemedierne nød generelt godt af omsætningen fra mediebranchen selv i november, viser tal fra TNS Gallup AdFacts Pulsen.
Boxer TV satte godt med reklamekroner af i efteråret for at skabe loyalitet og kapre kunder op til TV 2's overgang til abonnementsbetaling i januar - hvilket lykkedes tilfredsstillende ifølge Boxer TV, der fordoblede antallet af kunder i de sidste måneder af 2011. I oktober blandede Boxer Tv sig ikke i top10, til gengæld var konkurrenten Yousee tv, kabel og satelit med på toplisten i både oktober og november med en brutto-medieinvestering på godt 11,5 mio. reklamekroner.
Både i oktober og november placerede Jobzonen.dk, der måske i denne sammenhæng har en fordel i at være ejet af de tre store annoncemediekoncerner Berlingske Media, JP/Politiken og TV 2, sig i toppen af listen med en samlet bruttoannoncering for mere end 25 mio. kr.
Ud over de medierelaterede produkter var det i november tele og pengespil, der optog mest annonceplads på internet, tv, print, biograf, radio og outdoor, som Gallup Adfacts optæller annoncerne på - dog minus rubrikannoncer.
- LR