Top 10 reklameforbrug: Boxer og Yousee på linje

Både Boxer TV og Yousee lagde et højt kampagnetryk i november - mens Jobzonen lagde sig helt til tops både i oktober og november ifølge Gallup Adfacts.

Annoncemedierne nød generelt godt af omsætningen fra mediebranchen selv i november, viser tal fra TNS Gallup AdFacts Pulsen.

Boxer TV satte godt med reklamekroner af i efteråret for at skabe loyalitet og kapre kunder op til TV 2's overgang til abonnementsbetaling i januar - hvilket lykkedes tilfredsstillende ifølge Boxer TV, der fordoblede antallet af kunder i de sidste måneder af 2011. I oktober blandede Boxer Tv sig ikke i top10, til gengæld var konkurrenten Yousee tv, kabel og satelit med på toplisten i både oktober og november med en brutto-medieinvestering på godt 11,5 mio. reklamekroner.

Både i oktober og november placerede Jobzonen.dk, der måske i denne sammenhæng har en fordel i at være ejet af de tre store annoncemediekoncerner Berlingske Media, JP/Politiken og TV 2, sig i toppen af listen med en samlet bruttoannoncering for mere end 25 mio. kr.

Ud over de medierelaterede produkter var det i november tele og pengespil, der optog mest annonceplads på internet, tv, print, biograf, radio og outdoor, som Gallup Adfacts optæller annoncerne på - dog minus rubrikannoncer.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også