Valg skubber DR Mama-lancering

DR lancerer sit nye ungdomsbrand ’DR Mama’ den 21. september - ikke som først planlagt den 14. september.
Per Fanefjord Laursen

DR lancerer sit nye ungdomsbrand ’DR Mama’ onsdag den 21. september - ikke som først planlagt den 14. september.

Flytningen skyldes timingen af folketingsvalget, der som bekendt afholdes d. 15. september.

DR indkalder om kort tid til pressemøde, hvor alle værter og den endelige samlede multi-platform strategi fremlægges, oplyser DR.

Ud over, at DR Mama flytter ind på DR HD i et "ungdoms-vindue" på en til fem timer om dagen, lanceres der et Mama webunivers og en 24-times DR Mama digital radiokanal med værter.

DR’s store satsning på ungdommen sker i en erkendelse af, at DR har et "dækningshul" i målgruppen 12-25 år, der finder medieindhold andre steder - typisk hos de kommercielle. Generaldirektør Maria Rørbye Rønn opfordrede for nylig produktionsmarkedet til at byde ind med ideer.

”Vi hører gerne bud på ideer til programmer til Mama tv og radio. Dét, vi søger, er ungdomsprogrammer, der afspejler virkeligheden for almindelige danske unge – ikke Paradise babes,” sagde hun.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også