Bureauer: Tv-vækst i farezonen

2011 har indtil videre vist sig at være et godt år for tv-selskabernes annonceomsætning, der er steget op til 20 procent. Hos mediebureauet Mediacom tvivler man imidlertid på, at annoncefesten fortsætter - fordi forbrugerne stadig holder på pengene, skriver Berlingske.
MediaWatch

2011 har indtil videre vist sig at være et godt år for tv-selskabernes annonceomsætning, der er steget op til 20 procent. Hos mediebureauet Mediacom tvivler man imidlertid på, at annoncefesten fortsætter - fordi forbrugerne stadig holder på pengene, skriver Berlingske.

”På et eller andet tidspunkt skal forbrugerne til at bruge penge, hvis annoncørerne skal blive ved med at poste penge efter annoncer. Som den nuværende situation ser ud, har vi en reel frygt for, at det påvirker annoncørernes lyst til at reklamere. Jeg tror ikke på, at vækstraterne vil fortsætte på samme niveau”, siger Finn Kristensen, TV Director hos Mediacom og fortsætter:

”Vækstraterne er allerede aftaget, så der vil komme en naturlig nedgang”.

Hos TV 2 har man også oplevet et salgsopsving og har haft perioder, hvor man har meldt udsolgt. I modsætning til mediebureauerne er TV 2 dog ikke nær så skeptiske.

"Vi sover med støvlerne på, for vi ved, hvor hurtigt det kan vende. Det er dog ikke noget, vi har oplevet endnu, og vi forventer stadig en god aktivitet på annoncemarkedet resten af året," siger salgsdirektør Peter Olafsson, TV 2.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også