Yousee: Bokse-salg tegner lovende

Lørdagens boksekamp mellem Brian Nielsen og den firedobbelte verdensmester i sværvægt, Evander "The Real Deal" Holyfield i forårets store pay-per-view event, der afvikles i DR’s koncerthus, har ikke på forhånd været en sikker tv-vinder for Yousee. Her var man indledningsvis usikre på potentialet i den store showkamp med de meget modne boksere, set i forhold til de pay-per-view-erfaringer, man har gjort sig de senere år med Mikkel Kesslers boksekampe.
Per Fanefjord Laursen

Lørdagens boksekamp mellem Brian Nielsen og den firedobbelte verdensmester i sværvægt, Evander "The Real Deal" Holyfield i forårets store pay-per-view event, der afvikles i DR’s koncerthus, har ikke på forhånd været en sikker tv-vinder for Yousee.

Her var man indledningsvis usikre på potentialet i den store showkamp med de meget modne boksere, set i forhold til de pay-per-view-erfaringer, man har gjort sig de senere år med Mikkel Kesslers boksekampe.

“Vi vidste ikke, hvor stort potentialet ville være, for lørdagens kamp er anden event end Kesslers kampe i SuperSix turneringen. Men indtil nu tegner salgskurven absolut tilfredsstillende. Indsalget er tæt på den bedste Kessler-kamp - den seneste hvor han var på hjemmebane,” siger vicedirektør Ulf Lund, YouSee, og tilføjer, at langt hovedparten af pay-per-view-billetter altid sælges på selve dagen.

Presse driver salget


Alle tv-udbydere markedsfører tilbuddet efter bedste evne, men denne gang er det PR-indsatsen, der har været det afgørende værktøj for at sikre salget.

“Brian Nielsen og Holyfield giver mere presseomtale i mange forskellige medier, der ikke nødvendigvis er sportsmedier, i forhold til kampene med Mikkel Kessler. Så det er presse, der især driver salget, godt hjulpet af TV3's reklamekampagne for begivenheden,” siger Ulf Lund.

Værtskanal er TV3+
Der er godt en halv mio. husstande, der umiddelbart kan købe sig adgang, uden at de skal tilkøbe ekstra kort og modtageboks. De største tv-udbydere er klart Viasat og YouSee/TDC TV, der hver har ca. 200.000 husstande. En billet til hele pay-per-view pakken kan erhverves for 499 kroner i de husstande, der er Viasat parabolkunder, YouSee, Stofa eller TDC TV kunder.

I timerne inden Nielsen og Holyfield kommer i ringen, bydes på underholdning med fem andre kampe. Tv-delen af bokseshowet sker på TV3+, hvor Peter Schmeichel og Camilla Ottesen igen danner værtspar. De leder slagets gang fra kl. 19.00 til 23.30 med gæster i studiet, klip fra tidligere kampe og smagsprøver fra ringen i løbet af aftenen.

Det har ikke været muligt at få Viasat i tale om lørdagens bokseshow.

Viasat producerer selv
Produktionsmæssigt har der været spekulationer om, hvorvidt Viasat ville købe tv-produktionen til TV3+ af DR, når nu eventen sker i DR’s koncertsal, som Viasat og boksepromotor Kalle Sauerland har lejet til lejligheden. TV3 har tidligere købt sportsproduktioner af DR, men Viasat har denne gang valgt selv at producere og trækker således på sine erfaringer fra flere af Mikkel Kessler-kampene.

Når det gælder interessen for det, der sker i salen, forventer Brian Nielsen selv røde lygter lørdag aften, og den forventning deles af en af arrangørerne, sportschef Peter Nørrelund, Viasat.

“Der er stadig 300 billetter tilbage, og de skal nok blive solgt”, fastslog Viasats sportschef Peter Nørrelund over for ekstrabladet.dk i mandags.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også