TV 2 Sport løber product placement i gang

Ny programserie 'Alt om løb' på TV 2 Sport er finansieret af product placement.

I denne uge har TV 2 Sport premiere på den første programserie baseret på product placement, 'Alt om løb'. Programmerne er finansieret via samarbejde med annoncører som Sportigan, Puma og Polar, der har købt sig til eksponering i programmerne.

Seriens ti programmer sætter fokus på danskernes stigende interesse for at løbetræne med gode råd om blandt andet udstyr, kost og krop.

”Vi har oplevet stor interesse for programserien blandt både annoncører og bureauer. Markedet for løbetilbehør er utrolig stort, men hidtil har annonceringsmulighederne været begrænset til de få print- og onlinemagasiner, der omhandler løb og motion. Ud over traditionel eksponering i reklameblokkene har vi med de nye regler for product placement fået mulighed for at tilbyde eksponering i det naturlige miljø, nemlig i brugssituationen – for eksempel på løbeturen i skoven eller på løbebåndet,” forklarer salgschef Michael Bang, TV 2 Sport A/S i en pressemeddelelse.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også