Nickelodeon får en lillebror

MTV Networks har vokseværk og lancerer den 1. december en ny kanal, 'Nick Jr.', der henvender sig til de mindste.
Per Fanefjord Laursen

MTV Networks lancerer den 1. december en ny kanal, Nick Jr., der henvender sig til de mindste børn - og næste år følger endnu en kanal.

Nick Jr. brandet er i dag en 'morgenblok' på børnekanalen Nickelodeon. Nu får de allermindste børn muligheden for at følge programmerne på den nye reklamefri Nick Jr. kanal, som sender kl. 06.00-18:00.

”Der er stor forskel på en 3-årig og en 8-årig, og derfor er vi glade for, at vi nu kan tilbyde de alleryngste seere muligheden for at se deres yndlingsprogrammer hele dagen. Samtidig er den nye kanal, sammen med Nickelodeon HD, som vi lancerer næste år, en vigtig del af planen for Nickelodeons fortsatte vækst. Vores målsætning er at gøre Nickelodeon til den mest sete kommercielle børnekanal i Danmark,” siger den danske kanalchef Jesper Dahl-Sørensen i en pressenmeddelelse.

50 procent af husstandene
I første omgang kan Nick Jr. bl.a. ses på YouSee’s ”ekstrakanal” i hele december måned og med et abonnement hos Viasat, Stofa, Waoo og i udvalgte antenneforeninger.

Det betyder, at kanalen i december kan ses af omkring halvdelen af de danske husstande.

 

 

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også