MediaWatch

Amalie gi'r smæk til Caroline

TV3 er fortsat et noget stærkere tv-brand end SBS-kanalerne, afslører flere premiere-seertal på tv-selskabernes nye egenproduktioner.

TV3 og SBS TV søsætter i disse dage flere helt nye, vidt forskelige programformater i en tv-sæson med et meget stort antal egenproduktioner fra de to selskaber.

TV3 lancerer eksempevis 14 egenproduktioner denne sæson - hvoraf syv er nye eller i hvert fald nye vinklinger af kendte temaer. SBS TV har 15 egenproduktioner i efteråret og fire af dem er nye.

Stort model sats
Målt på investeringer i vært, produktion og markedsføring placerer Kanal4's ‘Danmarks næste Topmodel’ med Caroline Fleming sig blandt de største nye satninger. Premieren tiltrak onsdag 135.000 mellem 20.00 og 21.00.

135.000 er et højt seertal i Kanal4 sammenhæng, men næppe et særligt nyt 'fyrtårn' i fladen. De unge Mødre holder samme niveau.

Med til vurderingen hører, at TV3 sendte samme format med titlen 'Topmodel' over to år. Til premieren i 2005 var der 122.000 seere, mens der var 130.000 i 2006. 

Amalie leverer varen
Det står klart, at seerne lettere finder frem til TV3, når genren er dansk underholdning med kant.

De nye TV3-tiltag, der favner mange underholdningsgenrer, anlægger et højt og stabilt niveau.

Onsdag aften gav TV3's sats på gossip-fænomenet Amalie Sziegthy gevinst med 236.000 seere til ‘Amalies Verden’, mens ‘Fire Bryllupper’, sendt før Amalie, fik en mere lunken tilslutning med 148.000 seere, og som delvist ligger i karambolage med TV 2's Desperate Housewives.

Godt TV3 niveau
Sidney Lees nyeste tv-eventyr på SBS TV, ‘Rocknroll Camping’, havde premiere i sidste uge og fik 96.000 seere.

For nylig fik SBS' Bortført af børnene 79.000 seere, og Kunsten at overleve som barn 71.000.

For to uger siden lancerede TV3 ‘Sommer i Sunny Beach’ med et premieretal på 253.000 seere. De følgende visninger havde en let vigende tendens.

Mens TV3's nye ‘Far, Mor berømt’ fik respektable 225.000 seere til første visning i sidste uge.

 

 

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs