'Spise med Price' nyt hit på DR1

'Spise med Price' fandt mere end tre gange så mange seere på DR1 efter kanalflytning, og har sandsynligvis potentiale til mere.
Per Fanefjord Laursen

DR1-chef Ulla Pors Nielsen ramte rigtigt, da hun besluttede at trække det charmerende sleeper hit, 'Spise med Price', fra DR2 til hovedkanalen.

De to Price-brødre kom fint fra start på DR1 med 842.000 seere til første afsnit kl. 20.30 i tirsdags, og bidrager til et betydeligt løft i DR1s primtime.

842.000 seere er ca. 10 procent højere end normalt på DR1 i dette timeslot, hvor DR1 i år har sendt 'Undercover chef'.

Stort potentiale
Det madglade program har sandsynligvis mere i sig. Med 1-1,2 million seere til Årgang 0 på TV 2 blev Spise med Price ramt i første halvdel af programmet, men så snart Årgang 0 sluttede ca. 20.45-20.50, steg seertallet på Spise med Price fra 750.000 til én million.

Flytningen udstiller også det faktum, at 'familien Danmark' ikke opfatter DR2 som en fast kanal, man færdes på. Spise med Price kunne i 2009 kun samle omkring 240.000 seere på DR 2, der har en penetration på vel over 80 procent.

Programledelsen i DR bekræftes i, at DR2 ikke er hemmelig, men blot ikke særlig relevant for mainstream seere.

DR har ikke umiddelbart andre planer om at flytte DR2 programmer med mainstream potentiale til hovedkanalen.

Kilde: Gallup, Mediaedge:cia

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også